fenokulu.net & TED Üniversitesi Fen Bilimleri Öğretmenleri 3.PaylaşımToplantısı (25 Ocak 2014)

Geçen sene Ankara'da düzenlenen bu mükemmel toplantının özetini yazacaktım ama tembelliğimden ötürü yazamadım sıcağı sıcağına. Sonra neyse dedim önümüzdekine katılınca yazarım, ama bu sene öğretmenler için değil öğretmen adaylarımız için farklı bir etkinlik düzenlendi. Ben de yenisini yazamayacağıma göre geçen seneki hakkında yazı yazayım dedim. Canım sıkıldı zaten :)
Türkiye'de fark yaratmak isteyen Fen Bilimleri öğretmenlerimizin düzenlediği bu toplantıya, bu fark yaratmaya ben de varım diyen hocalarımız ile katıldık. Çok faydalı ve de eğlenceli bir gün geçirdiğimi söylemeden edemeyeceğim. Kendi not defterimden özetlerle başlayalım.







  • 09:35 - Öğrenme Atöylesi - ERG Direktörü Batuhan AYDAGÜL
    "Öğrenmede Yenilik İçin Sorgulama, Empati, İşbirliği ve Araştırma"
    Hocamız öğrenme konusunda güzel şeylerden bahsetti. Öğrenmeyi 4 ana başlıkta ele alarak sunumunu yaptı. Slaytlarında kullandığı site prezi.com Bu sitede slaytlarınızı hazırlıyorsunuz ister bilgisayarınıza, usb belleğinize kaydediyor, ister iseniz online olarak istediğiniz yerden site üzerinden sunumunuza ulaşarak kullanabiliyorsunuz. Tasarım olarak çok hoştu açıkçası beğendim.
    Online ders aldığı sistemden bahsetti. 6 Kişilik bir arkadaş grubu var dünyanın her yerinden. Her girdiği derste 1 ödev veriliyor bu 6 öğrenciye. Ödevleri ise ödevi veren hoca değil, burada oluşturulan 6 kişilik takım arkadaşları birbirlerininkini kontrol ediyor. Bu fikir benim hoşuma gitti, sınıfa uyarlamayı da düşündüm açıkçası. Sınıfı 5'er 10'ar parçalara bölüp verdiğim ödevleri kontrol etme zaman kaybından kurtulabileceğimi düşündüm. Böylelikle öğrencilere farklı bir görev, hem de takım çalışması kazandırabileceğimi düşündüm. Diyebilirsiniz ki ödev yapmazlar, yaptı herkes derler. İşte bütün sorun da bu; öğrencilere güvenmezlik etmemizden kaynaklı öğrencilerin en ufak aralık yakaladıklarında sizleri sırtınızdan vurmayı ihmal etmemesi. Onlara güvenirseniz ve bu güveninizi hissettirebilirseniz emin olun ki yapmadıkları şeyi gönül rahatlığıyla söylerler.
    Hocamızı dinlerken "İşbirliği" başlığının altına notlar almışım. "Eğitim faktörü, üniversite, STK'ler, sendikalar, özel sektör, yerel yönetim, diğer okullar, veliler" şeklinde. Öğrenmede önemli olan işbirliğinin altına yazılan başlıklar. Burada en çok dikkatimi sendika ve özel sektör çekmişti açıkçası. Eğitimin kalitesini artırmanın yollarından bir tanesi öğretmenin hayat şartlarını yükseltmek, bunun yolu da sendikaların aktif çalışmaları ile olabilir ama ülkemizde sendikaların siyası partilerden hiç de geri kalır yanı yok. Okullardaki sendikacılıkları anlatmama gerek yok sanırım? Ne güzel ki, özel okullarda bu sendikacılık yok ama özel okul öğretmenlerinin bir sendikasının olmaması, veya varsa da benim haberim yok. Özel okul öğretmenlerinin de birbirleriyle iş birliği içinde olarak çalışma şartları iyileştirilebilir.
    Hocamızın vitamindeki videosunu buradan izleyebilirsiniz: TIKLA !
    hocamızın twitter adresi: baydagul
    mail adresi baydagul@sabanciuniv.edu.org
  • 10:00 - PISA 2012 ve TÜRKİYE - Yrd.Doç.Dr. Eren CEYLAN
    "İlk Bakışta  PİSA 2012 ve Türkiye"
    Ülkemizin PİSA'daki başarısızlıklarını dinledik bu sunumda ama hocamız ümitvari konuştu. Detaylı olarak ülkemiz öğrencilerinin durumlarından bahsederken, sonuçlarımızın biraz az da olsa zamanla iyileştiğini söyledi. Ayrıca en alt seviyedeki öğrencileri en aza indiren iyi ülkelerdenmişiz. Evet bu çok doğru olabilir çünkü biz kötülere daha önem veren kişilikteyiz hep. En ileride olan öğrencileri daha da ileri götürmenin yollarından daha çok geride kalanları yetiştirmeye çalışıyoruz. Ama bunu aslında iyi olan öğrencileri çok daha ilerilere taşıyarak geleceğin zekalarının önünü açmamız gerek diye düşünüyorum. Kendi alanımız için söylemek gerekirse yıllık performans artışında fen bilimleri ülkemizde 1.sıradaymış. Bu güzel bir gelişme. İstatistikleri vermek gerekirse; PISA 2012 uygulamasına 65 ülkeden 15 yaşında yaklaşık 28 milyon öğrenci temsil eden 510 bin civarında öğrenci katılmış. Türkiye'den %65'i 10.sınıf, %28'i 9.sınıf olmak üzere 4848 öğrenci katılmış. Türkiye 463 puan almış ve 43. sırada kendine yer bulmuş ülkeler arasında. 1,2,3,4,5,6 yeterlilik düzeyi var, bu düzeylerden Türkiye 2.yeterlik düzeyine denk geliyormuş. Bunlardan %1,8 oranındaki öğrencimiz 5 ve 6. yeterlilik düzeyinde. Kızlar daha başarılı gözüküyor fakat üst yeterlilik düzeylerinde erkeklerin bulunma oranı daha fazla. Yıllık performans artışında Türkiye 1. sırada Fen Bilimleri dersi için. Ayrıca Türkiye'de öğrencilerin %83'ü okulunda mutluymuş.
    Sunumunu buradan izleyebilirsiniz: TIKLA !
    Hocamızın mail adresleri: eceylan@ankara.edu.tr - ernceylan@gmail.com
  • 11:05 - İnteraktif Eğitim - Serkan Aytaç
    "İnterktif Dijital Kitap Hazırlama Ve IPAD Fen Uygulamaları"
    Hocamızın sunumu kısa sürdü çok detaylı şeyler anlatamadı bence çok da ileri seviyede çok önem verdiğim faydalı şeyler anlatacaktı ama gerekli zaman verilmedi diye düşünüyorum. Fen ve Teknoloji öğretmenleri olan bizlere teknolojinin bir nimetinden bahsetti. İçerik geliştirme'den bahsetti, öğretmenlerin kendilerini online dünyada da göstermesi gerektiği, online dünyada içerik geliştirmeye önem vermelerini söyledi. İnternetten kitap, dergi, makale ve öğrencilerle online iletişimden söz etti. İçerik geliştirmede Adobe:InDesign'den bahsetti fakat çok pahalı olduğu için onun yerine iBooks Author üzerinden online kitaplar yayınlamaktan ve arayüzün çok basit olduğunu biraz üzerine düşülerek her öğretmenimizin kitaplar yazabileceğinden bahsetti. Ücretsiz bir yazılım fakat MAC bilgisayar gerekiyor.
    İçerik geliştirmede Fen Bilgisi dersinin görsellerini 3 boyutlu tasarlayabileceğimiz bir siteden de bahsetti: http://sketchup.google.com/3dwarehouse
    iTunes U'dan bahsetti, windows bilgisayara da indirilebiliyor. i Tunes U Course Manager ile öğretmen hesabı açılarak öğrencilerle direkt paylaşım yapabileceğimiz akademik bir uygulamadan bahsetti.
    Ayrıca kullanabileceğimiz Apple Store'dan uygulamalardan bahsetti: Human Body, Starlight, icell, periodic table, space images, science360, prezi, body atlas, human organ
    Hocamızın sunum videosuna buradan ulaşabilirsiniz: TIKLA !
  • 11:35 - Fenin Eğlenceli Yüzü - Sifigu
    "Fenin Eğlenceli Yüzü"
    Burada hocalarımız fen dersini nasıl daha eğlenceli hale getirebilir öğrencilerin dikkatini çeker ve onlara zevkli ders anlatabilirizi anlattılar. Klasik deneylere farklı yaklaşımlarla da ilham verdiklerini düşünüyorum. Grubun adının açılımı Sifigu:Sihirli Fizikçiler Grubu. Deneyleri yaparlerken biz öğretmenler olarak zevk aldığımızı düşünüyorum açıkçası. Öğrenciler kadar heyecanla izlediğimizi söyleyebilirim, aslında anlatılmaz yaşanır. Deneylerin videoları izlenmeye değer, hatta bir kısımda ben de sahneye çıktım deney için :)
    Siteleri: sifigu.com
    Sanırım okullara gelip gösteriler düzenliyorlar, bence okul idareleriyle görüşüp hocalarımızı okula davet etmeliyiz bence diye düşünüyorum. ;)
    Sunumlarını izlemek için: TIKLA !
  • 13:40 - Görme Engelli Öğrenciler - Arş. Gör. M. Şahin BÜLBÜL
    "Yaşasın görme engelli bir öğrencim var"
    Hocamız öğrenmeye engel olan şeylerden bahsetti. Bunların aşılmasından güzel örnekler verdi. Görme engelliler için farkındalık oluşturduğunu söyleyebilirim. Onların gözleri görmeyebilir ama onların da yetenekli olduğu, bunu kendilerinin görmesini; çevresindekilerin de buna inanması gerektiğinden bahsetti. Güzel de bir örnek verdi, sınıfa girmeden önce balona ufak bir bant yapıştırıyoruz. Sonra sınıfta buna iğne batırırsak ne olur? diye sorup öğrencilerin patlar demelerinden sonra; bantladığımız yeri çaktırmadan iğneliyoruz ve patlamadığını gözlemlediklerinde onların görmediği şeyi görme engelli öğrenciye balonu verip incelemesini isteyerek onun bantı farkettiğini, neden balonun patlamadığını onun bulmasını sağlayarak özgüven verebileceğimiz ile ilgil güzel bir örneği vardı hocamızın. Hocamız fizik.com'u önerdi. Bizlere toplantı sonrası da birer kitap hediye etmişti, kendilerine burdan tekrar teşekkürü bir borç bilirim.
    Videoyu buradan izleyebilirsiniz: TIKLA !
  • 14:15 - AB Comenius Projeleri Nasıl Hazırlanıyor - İlhan TÜRKOĞLU
    "AB Comenius Projeleri Nasıl Hazırlanıyor?"
    Yeni ismi Erasmus Plus olmuş bu olayın ve Türkiye'de bu projeleri Ulusal Ajans (ua.gov.tr) kabul ediyor ve de proje hibelerini veriyormuş. Proje hazırlayarak katılan bir hocamız İlhan hocamız. Sunumu o yaptı ve projesinin aşamalarından bahsetti. Proje hazırlamak için ya projeyi kendimiz düşünüyor ve kendimize ortak arıyoruz; veya ortak arayan insanlara katılarak beraber projeler geliştirebiliyormuşuz. Ortak arama sitesi olarak twinning.net i önerdi.En az 3 ülkeden 1'er okul ile ortaklaşa bu projeleri gerçekleştirebiliyormuşuz. Konuda özgür olduğumuzu söyledi. Tamamlanan projeleri de europeansharedtreasure.eu ya yüklüyormuşuz. Okul olarak katılmayıp bireysel olarak da bunu yapabiliyormuşuz. Ama meşakkatli ve zor bi iş olduğunu çıkarttığımı söylemeliyim. :)
    Videoyu buradan izleyebilirsiniz: TIKLA !
  • 14:50 - Bilim Şenliğine Hazırlanıyoruz - Murat ÜSTÜNDAĞ
    "Bilim Şenliği'ne Hazırlanıyoruz."
    Murat hocamız malum, meşhur kendisi bilim şenliği ile. Okulunda müthiş şenlik hazırlıyor ve bunları sergiliyor. Bilmeyen yoktur bence diye düşünüyorum. Bunları nasıl hazırladığı ve karşılaştığı zorluklar ve aşılması gerekenleri anlattı. Şenliği Mart ayında düzenliyor, yapacağı deneylerin listesini erkenden hazırlıyormuş. Sorunlu öğrencileri de kendine çalışma arkadaşı edinerek onları da faydalı bir şekilde kullanıyor :) Sadece deneyler sunumlar değil, şenliğe mehteran falan getirterek de eğlenceli hale de getiriyor hocamız.
    Videoya buradan ulaşabilirsiniz: TIKLA !
    Kullandığı siteler: youtube.com, arvindgupta.com, kendinyapsitesi.com, izlesene.com, bilimmerkezi.org.tr, stevespanglerscience.com, bilimsenligi.com
  • 15:50 - Fen Yazılılarına Farklı Yaklaşım - Şenol YILDIZ
    "Fen Yazılılarına Farklı Yaklaşım"
    Hocamız yazılılara farklı yaklaşımlarından bahsetti. Yazılılarında öğrenci-öğretmen fotoğrafları ve isimleri kullanıyor; eğlenceli, esprili şekilde hazırlayarak öğrencileri yazılı sırasında eğlenmelerini ve dikkatlerini vermesini sağladığından bahsetti. Bence güzel bir fikir, yazılı olayı zaten öğrencilerde korku olmamalı ki objektif bir sınav olmalı. Korkudan, heyecandan bildiğini de unutan öğrenciler olduğu için bunu en aza indirebileceğini düşünüyorum. İnternetteki haberlerden bile sorular yapılabileceğini söyledi ve bir yazılı sorusunun başına neler açtığını ve sorunun gelişiminden bahsetti. :)
    Aynı ağırlıkta, uçamayan, kayamayan ördek mi rahat yürür .... ? :D Bu sunumu hocamızın müthişti, çok eğlenceli ve komik dakikalar geçirdik diyebilirim. Mutlaka izlenmeli.
    Videosuna buradan ulaşabilirsiniz: TIKLA !
    Hocamızın sitesi: senolyildiz.com
  • 16:40 - Fen Öğretimindeki Engellerimiz - Barış AKINCI
    "Fen Öğretimindeki Engellerimiz."
    Hocamız alınmasın ama bu sunumu dinlerken çok sıkılmıştım açıkçası. Sanki hocamız zorla çıkartılmış da sunum yapıyormuşçasına bir havadaydı nedense ben anlamadım. Yine de aldığım notları paylaşayım. Mesleği sevmenin öneminden bahsetti. Değişen eğitim programlarının eleştirisini yaptı. Hükümetlerin değişmesine de atıfta bulundu. Matematik dersleri ile fen dersinin paralel gitmediğinden bahsetti. Akademisyenlerden bahsetti, ilkokul veya orta okul hocalığı yapmadan ilkokul-ortaokul eğitimine yön verdiğinden ve bunun sonucu da sıkıntıların doğal olduğundan bahsetti ki bu konuda çok haklıydı. Nasıl ki milli eğitim bakanı hep öğretmen değil de farklı meslekten seçiliyor ve onlar da saçmalıyorsa akademisyenlerin de bu şekilde eğitim programlarına yön vermeleri ne kadar doğru? Fen dersi 4 saatin 1 dersli laboratuvar dersi olması gerektiğini söyledi ki, ben buna farklı bir boyut getirip şöyle diyorum. Fen ve Teknoloji dersi olduğu gibi, 1-2 saat de haftalık Fen Laboratuvarı dersi konmalı diye düşünüyorum. Eğitim ile alınan kararlarda öğretmenlerin söz hakkının arttırılmasının önemine vurgu yaptı, eğitim sistemi ile ilgili karamsar bir tablo çizerek sunumu bitirdi. :) He bir de, kolej ve devlet okulu velilerini kıyasladı. Özel okul velilerini ilgili olarak söyledi fakat özel okuldaki 3.meslek yılında bir öğretmen olarak ben öyle devlete göre çok ilgili bir veli profili göremedim şahsen. Çünkü zaten para verip iyi diye düşündüğü özel okula verdiği için görevinin bittiğini sanan veli topu öğretmenlere atıyor. Tabi ilgilileri var ama bilmiyorum devletten iyi miyiz kararsızım.
    Hocamızın videosu: TIKLA!
  • 17:25 - Yaratıcı Dramanın Fen Öğretimine Etkisi - Sinem YANIK
    "Yaratıcı Dramanın Fen Öğrenimine Etkisi" İnternette olan videolarını izletti. Güzel dramaları var hocamızın zaten internette. Ama drama ile ilgili bayağı takıntılı gibi geldi bana. Hocamız sanki tiyatrocu falan olmak istemiş de öğretmen olmuş, bu yüzden sürekli derslerde öğrencilerde drama yöntemini kullanıyor gibi geldi. Ama olsun güzel fikirleri var, internette araştırırsanız videolarını izleyebilirsiniz. Dolaşım sistemi draması çok güzeldi.
    Sunum videosunu buradan izleyebilirsiniz: TIKLA !
  • 17:55 - 2 Tabak+1 Uçurtma=Fen - Ali ÇAĞLAR
    "2 tabak + 1 uçurtma = FEN"
    2 köpük tabağı birleştirip havaya atıp fotoğrafını çekmiş hocamız ve bunu internete koymuş. UFO meraklıları tarafından bayağı bir paylaşıma maruz kalmış, hatta yabancı sitelerde Türkiye'den UFO görüntüleri diye de paylaşılmış, hatta abartılara da maruz kalmış. Bunları anlattı. Kitaptakilerin haricinde etkinlik yapabileceğimiz önerisinde bulundu. Biraz da kendi site reklamını yaptı diyebiliriz :) Olsun o kadar da, hocamız uğraşmış etmiş: reklamını da yapsın artık ama biraz sıkıldığımı da itiraf ediyorum. :)
    Sunum videosu için: TIKLA !
    Hocamızın sitesi: alicaglar.net

Evet aldığım notlar bu şekilde, sıcağı sıcağına yazsam çok detaylı da olabilirdi ama üzerinden neredeyse 1 yıl geçti. :) Toplantılarda reklam yapan firmalar da vardı aralarda, güzel eğlenceli ve faydalı şeyler gördüğümü söylemeliyim. Hadi onların da reklamını yapayım:

  • İlham Verici, Yaratıcı, Fantastik, Eğlenceli Ürünler sunan 4M Firması
    https://www.facebook.com/4MTurkiye
    Hep velilerime söylediğim şey: öğrencilerinizin şu dersi bu dersi çok çalışmasını istiyorsunuz ama teşvik etmiyorsunuz diye. Mesela öğrenciye gidip fen dersi için evde kendi yapabileceği güzel deney imkanı sundunuz mu? Onların sevmedikleri derslerle ilgili eğlenceli içeriklerle derse ilgilerini çekmeye çalıştınız mı. İşte bu noktada önerdiğim bir firma kendileri. Öğrencilerin kendi kendilerine zevkli deneyler, projeler tasarladığı oyuncaklar diyebiliriz.
  • Eğlenceli Bilim
    http://www.kosmos.de/
    http://eglencelibilimegitim.com/markalar.html
    Bu da yine önceki gibi öğrencilerin evlerinde kendilerinin deney yapmalarına olanak veren çok kaliteli materyaller içeriyor. Öğrenciler kendi hoverkraft'ını yapabileceği, kendi pillerini üretebileceği çok müthiş materyaller içeriyor.
  • Da Vinci Learning Dergisi
    http://tr.da-vinci-learning.com/
    Öğrencilere değişik, ilgi çekici haberlerden bahseden, hediyeleri olan, ödülleri olan güzel bir dergi.




  • Metalog Eğitim Araçları
    http://www.metalog.com.tr/
    Bu bence süper birşey. Yetişkinler için geliştirici, zevkli oyunlar sunan bir firma. Ve oyunları gerçekten çok ilgi çekici mutlaka bakmakta fayda var. Aslında okul öğretmenleri bir olarak bu oyunları temin ederek zaman buldukça bunlardan oynamalı diye düşünüyorum.




Aynı zamanda akıl oyunları ürünlerini de hatırlıyorum aralarda. Zaten o zaman çalıştığım okulda "Akıl Oyunları" dersi olduğu için çoğu oyunu biliyor ve oynamıştım. Ama güzel çalışmalar da vardı. Kendilerinden sanırım 2 birbirine geçmiş çivi satın almıştım, birbirinden ayırması ve tekrar birbirinin içine geçirmesi bayağı bir zordu. :)
İşte böyle bir dolu dolu gün geçirmiştim. :)
Şöyle bir de foto koyayım :)

Bir tane de sahnede sifigu ekibi ile olandan:



YORUMLAR

BLOGGER: 2
  1. Fatih Öğretmenim eline yüreğine sağlık güzel bir analiz yapmışsın...Aslında toplantıya her katılan öğretmenin yapması gereken bir analiz...Senin baktığın pencereden bakmak farklıdır elbette...Bu eğitimin kalitesini arttıran en önemli özelliğimizdir. Her birimiz aynı yeteneğe sahip olsaydık, düşünün eğitimdeki monotonluğu. Ama bu yeteneklerden uzak olmamak da lazım. Donanımlı olmak zorundayız.Geçen seneki sunumda katılımcıların çoğunu birebir tanıyordum önceki yıllardan. Hepsi mesleğinin aşığı, özverili, sabırlı ve çalışkan arkadaşlar...Bu kişilerin dışında sanıyorum yüzlerce arkadaşımız var ama medeni cesaretleri yok, ama reklamlarını iyi yapamıyorlar.Hepimizin ortak yanı Fen Bilimleri Öğretmeni olmak. Ama her birimizin ayrı ayrı yetenekleri vardır...Eğitim araç-gereçleri, görsel materyaller tasarlama, projeler, sergiler, teknolojiyi fende kullanma, drama, animasyon, yöntem teknik vs. Ben bunların dışında bir sunum yapmıştım. Aslında sunumun zamanlaması ve sırası yanlış oldu. Benim yaptığım sunum başlarda olmalıydı. Çünkü yaşadığımız ve yaşayacağımız sıkıntılardan bahsetmiştim. Espri dolu, bol kahkahalı bir Şenol Hoca sunumundan ,tek başına harikalar yaratan, proje, sergi ve bilim şenliği üstadımız Murat Hoca'nın sunumundan sonra ben de sunum yaparken sıkıldım açıkçası :) Benim sunumum bu aylarda uluslararası bir makalede yayınlanacak bir çalışmanın ön hazırlığıydı...Yaklaşık 545 Fen Bilimleri Öğretmeninin(bizim mail grubundan) birebir görüşleriyle şekillenmiş olup, ülkemizin her ilini kapsıyordu. Aslında benim değil bizim sesimizdi...Şimdi çalışmam hakemlerin incelemesinde ve 1-2 haftaya kalmaz yayınlanır...Amacımız karamsar bir tablo çizmek değil, bu karamsar tabloyu görüp önlem alabilmek, istenildiği zaman neler yapılabileceğinin farkındalığını yaratmak. Mesleğimin 13.yılını yaşıyorum ve ülkemizin farklı illerinde farklı okullarında görev aldım. Tek başımıza bir şeyler yapmak zor, büyümemiz lazım :) İşte bu güzel grup o yüzden 4.toplantısını yapıyor. Bundan 12 sene önce küçük bir internet sitesiyken şimdi 15.000 kişi üyesi olan bir grubun üyesiyiz...Bunu çok iyi kullanmak lazım. BUNDAN SONRAKİ TOPLANTILARDA YENİ YENİ YÜZLER,YENİ YENİ KONULAR,YENİ YENİ KONUKLAR VE YENİ TOPLANTI MEKANLARI BULMAK LAZIM...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hocam notlarımı okuyup en azından fikir beyan ettiğiniz için. Çalışmanızda başarılar diliyorum hocam, eminim ki biz öğretmenlerin sorunlarına ışık tutmuşsunuzdur. Bundan sonraki toplantıda inşallah konuşmacı olarak ben de çıkmak isterim, bunun için çalışacağım ;)

      Sil

Ad

#coronavirüsü,1,#evdeoynanabilecekoyunlar,1,#evindekaltürkiye,1,#uzaktaneğitim,2,#üzerimedüşen,1,3.paylaşım toplantısı,1,3D eğitim,1,4M,1,ben değil biz,1,class games,1,cumartesi eğitim,1,çocuklar,1,davincilearning,1,deneyler,1,eğitim sistemi,1,eğitim teknolojileri platformu,1,eğitimde moda,1,english games,1,erken kayıt dönemi,1,etp16,1,etüt,1,farklı test çözüm teknikleri,1,Fatih Kocakoç,1,Fatih Kocakoç kimdir,1,fen bilimleri,1,Fenokulu,1,Fenokulu.net,1,fkocakoc,16,fkocakoc blog,1,fkocakoc kimdir,1,gizlilik,1,güvenlik açığı,1,hafta sonu eğitim,1,hakkımda,1,indirim ikilemi,1,ingilizce,1,İngilizce,1,ingilizce öğrenimi,1,ingilizce uygulamalar,1,iPad görüntüyü bilgisayara aktarma,1,iPhone Görüntüyü bilgisayara aktarma,1,kimdir,1,kişisel verilerin korunması,1,kosmos,1,metalog,1,nkocakoc,2,Okul,1,okul saatleri,1,okul sonrası eğitim,1,okul sonrası etüt,1,oyunlar,1,öğrenciler,1,öğretmen ve veli eğitimi,1,Paylaşım Toplantısı,1,PISA,1,plickers,1,plickers nasıl kullanılır,1,plickers sunumu,1,program2017,1,proje ve yarışma indirimleri,1,quivervision,1,school games,1,sınıf içi ingilizce oyunlar,1,tanıtım,1,taslak meb müfredat,1,TED Üniversitesi,1,uzaktaneğitim,2,yeni yazar,1,zoom,2,
ltr
item
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası: fenokulu.net & TED Üniversitesi Fen Bilimleri Öğretmenleri 3.PaylaşımToplantısı (25 Ocak 2014)
fenokulu.net & TED Üniversitesi Fen Bilimleri Öğretmenleri 3.PaylaşımToplantısı (25 Ocak 2014)
fenokulu.net'in düzenlemiş olduğu Fen Bilimleri Öğretmenleri 3.paylaşım tolantısı ile ilgili aldığım notları paylaştım.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhaqx9h-kbhejUr-OvOLCg6Ua3hE0i0WzEpJGPRPeaeFIlPQg9Ltd5Ye5zlBva8QogtLc0pT6d7cEbMGh-amo2eKeFfiiyJG054DVwZ62qpnNRrMAJieokzKP4hOxi6pCbnfDcqJdkTSuj1/s1600/fenokulu.net+&+TED+%C3%9Cniversitesi+Fen+Bilimleri+%C3%96%C4%9Fretmenleri+3.Payla%C5%9F%C4%B1m+Toplant%C4%B1s%C4%B1+(25%2BOcak%2B2014).jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhaqx9h-kbhejUr-OvOLCg6Ua3hE0i0WzEpJGPRPeaeFIlPQg9Ltd5Ye5zlBva8QogtLc0pT6d7cEbMGh-amo2eKeFfiiyJG054DVwZ62qpnNRrMAJieokzKP4hOxi6pCbnfDcqJdkTSuj1/s72-c/fenokulu.net+&+TED+%C3%9Cniversitesi+Fen+Bilimleri+%C3%96%C4%9Fretmenleri+3.Payla%C5%9F%C4%B1m+Toplant%C4%B1s%C4%B1+(25%2BOcak%2B2014).jpg
Fatih Kocakoç | Blog Sayfası
https://fkocakoc.blogspot.com/2015/03/fenokulunet-ted-universitesi-fen.html
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/
https://fkocakoc.blogspot.com/2015/03/fenokulunet-ted-universitesi-fen.html
true
5149333007712948991
UTF-8
Bütün yazılar yüklendi Yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖRÜNTÜLE Oku Cevapla İptal Sil Gönderen Anasayfa SAYFALAR YAZILAR Tümünü görüntüle ÖNERİLER ETİKET ARŞİV ARA TÜM YAZILAR Aradığınızla ilgili yazı bulunamadı ANASAYFA Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara henüz 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan fazla Takipçiler Takip et BU İÇERİK ÖZELDİR ADIM 1: Bir sosyal ağda paylaş ADIM 2: Sosyal ağdaki linke tıklayın Tüm kodu kopyala Tüm kodu seç Tüm kodlar kopyalandı Kodlar kopyalanamaz / lütfen CTRL+C kullanın